اخذ بهترين كارت بازرگاني

اخذ بهترين كارت بازرگاني براي تجارت ،واردات و صادرات ضروري است و تنها بازرگاناني كه داراي اين كارت هستند ميتوانند در صادرات و واردات مشاركت داشته باشند.يكي از خدمات شركت چرخه حسابداري حساب مهر  اخذ و تمديد و ابطال كارت است.براي اطلاعات بيشتر لطفا با ما تماس بگيريد.شركت حسابداري و خدمات مالي چرخه حساب مهر با بهره گيري از كارشناسان متخصص و مجرب در زمينه ثبت شركت، ثبت تغييرات و تصميمات شركت، نقل و انتقال سهام شركت هاي سهامي خاص، ثبت نام و برند تجاري، افزايش و كاهش سرمايه و كليه امور مربوط به شركت ها را در زمينه ثبت، آمادگي كامل خود را براي خدمت رساني به هم ميهنان گرامي خود با افتخار اعلام مي نمايد.

كارت بازرگاني

 در واقع، كارت بازرگاني مجوزي است كه تاجران ميتوانند مبادلات تجاري(صادرات و واردات) خود را  براي اشخاص حقيقي و حقوقي بصورت قانوني انجام دهند و بدون كارت بازرگاني، بازرگانان اجازه ي انجام هيچ معامله ي تجاري ندارند و فعاليت تجاري آن ها بي اعتبار خواهد شد اين كارت مخصوص تاجران است كه به كمك آن ميتوانند كسب و كار خود را راه اندازي نمايند. دريافت كارت بازرگاني براي تمامي اشخاص حقيقي و حقوقي ضروري ميباشد و اين اشخاص بعد از ثبت كسب و كار خود براي راه اندازي بايد اقدامات لازم را انجام دهند و بايد فرم درخواست خود را از اتاق بازرگاني دريافت و اطلاعات شخصي و تجاري را در آن وارد نمايند و طي مراحل اداري كارت بازرگاني در مدت كوتاه صادر شده و به اشخاص حقيقي و حقوقي تحويل داده خواهد شد . مدت زمان اعتبار كارت بازرگاني يك ساله بوده و هر ساله با درخواست متقاضيان توسط وزارت بازرگاني تمديد ميگردد.

 براي ثبت كارت بازرگاني بايد به سامانه يكپارچه كارت بازرگاني هوشمند مراجعه كرد

 

مزاياي اخذ كارت بازرگاني

  1. دريافت حق گمرك
  2. صدور گواهي كشور مبدا
  3. دريافت عضويت اتاق بازرگاني
  4. ثبت تمام سفارشات و ترخيص كالاها
  5. تسهيل در انجام صادرات و واردات كالا
  6. اخذ ويزاي كاري در خارج از كشور
  7. تعامل و مبادله كالا با بازرگانان خارجي
  8. شركت در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي
  9. شناخته شدن توسط اشخاص حقيقي و حقوقي
  10. انجام معاملات تجاري (صادرات و واردات) در مناطق آزاد تجاري
  11. طبقه بندي فعالان اقتصادي بر اساس نوع فعاليت اقتصاديشان

 

مراحل اخذ كارت بازرگاني

  1. تحويل مدارك مورد نياز به شركت مشاور
  2. تنظيم صورت جلسه با شركت مشاور
  3. احضار كارفرما به اتاق بازرگاني
  4. نوبت دهي آزمون
  5. صدور و دريافت كارت بازرگاني

 

چه كساني ازاخذ كارت بازرگاني معاف هستند؟

افرادي كه هر ساله دولت اعلام و به اتاق بازرگاني معرفي مي كند، از دارا بودن كارت بازرگاني ، معاف هستند.

  1. شركت هاي تعاوني مرز نشينان
  2. ملوانان ايراني
  3. پيله وران
  4. كارگران ايراني شاغل درخارج از كشور
  5. كالاهايي كه صدور آن ها به تشخيص گمرك براي فروش نيست.

موارد ابطال اجباري كارت بازرگاني

  1. اگر پس از صدور كارت بازرگاني معلوم شود كه دارنده اين كارت، حائز شرايط يك يا چند بند نبوده باشد، كارت باطل مي شود.
  2. وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز مي تواند نسبت به ابطال كارت اقدامات لازم را انجام دهد.
  3. در صورتي كه  فردي مرتكب قاچاق شود، طبق ماده ۳۰  قانون گمرك، به محكوميت موقت يا دائم عضويت در اتاق و ابطال كارت، محكوم ميشود.

 

لطفا خدمات حسابداري را مطالعه كنيد.

 ثبت درخواست كارت بازرگاني

  1. درصورت ناقص بودن پرونده، از طريق پيامك و پست الكترونيكي به اشخاص (حقيقي و حقوقي) اطلاع داده مي شود تا با مراجعه مجدد به بررسي و تكميل اطلاعات و مدارك خود در زمينه در يافت كارت بازرگاني بپردازند.
  2. درصورت كامل بودن پرونده، از طريق پيامك و پست الكترونيكي به اشخاص اطلاع داده مي شود تا با در دست داشتن اصل مدارك، جهت تكميل ثبت نام به اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي يا اتاق تعاون مربوطه مراجعه نمايند.
  3. تا زماني كه كارت بازرگاني شما صادر نشده است در واقع تحويل داده نشده اشخاص ميتوانند با مراجعه مجدد از آخرين وضعيت درخواست خود ،
  • در اتاق بازرگاني
  • در اتاق تعاون
  • در سازمان صنعت، معدن و تجارت

انواع كارت بازرگاني

انواع كارت بازرگاني را مي‌توان بر دو اساس تقسيم‌بندي كرد. يكي براساس نوع فعاليتي كه از طريق آنها مي‌‌توان انجام داد و ديگري براساس حقيقي يا حقوقي بودن كارت است.

  • كارت بازرگاني تجاري: اين نوع از كارت‌ها، اصلي‌ترين و رايج‌ترين كارت بازرگاني به شمار مي‌روند. دارندگان اين كارت مي‌توانند فعاليت‌هايي مانند صادرات، واردات، ترخيص كالا و امور گمركي، ثبت سفارش و مواردي از اين قبيل انجام دهند. 
  • كارت بازرگاني موردي: بسياري از افراد هستند كه صرفا براي يك بار خواهان انجام فعاليت‌هاي تجاري و ترخيص كردن كالا هستند. اين دسته از افراد مي‌توانند كارت بازرگاني موردي دريافت كنند. اين نوع كارت به نوعي يكبار مصرف خواهد بود. 
  • كارت بازرگاني توليدي و صنعتي: بسياري از واحدهاي صنعتي و توليدي نياز به واردات مواد اوليه جهت توليد محصول دارند. آنها همچنين قصد دارند كه خود به صورت مستقل محصولاتشان را صادر كنند. اين دسته از فعالين اقتصادي مي‌توانند كارت بازرگاني صنعتي دريافت كنند كه شرايط گرفتن كارت بازرگاني در اين حالت با كارت تجاري متفاوت است. 

 مدارك لازم براي اشخاص حقوقي:

  1. فرم درخواست اخذ كارت بازرگاني
  2. پلمپ دفاتر
  3. اصل و كپي جواز كسب
  4. كد اقتصادي شركت
  5. كپي سند مالكيت يا اجاره نامه محل كار شركت
  6. اصل و كپي مدارك شناسايي شركت (اساسنامه، اظهارنامه و شركت نامه
  7. اصل و كپي مدارك شناسايي اعضاي هيئت مديره شركت (شناسنامه، كارت ملي و سوابق تحصيلي)

  

مدارك لازم براي اشخاص حقيقي:

  1. فرم درخواست اخذ كارت بازرگاني
  2. پلمپ دفاتر
  3. اصل و كپي جواز كسب
  4. كد اقتصادي شخص متقاضي
  5. كپي سند مالكيت يا اجاره نامه محل سكونت فرد متقاضي
  6. اصل و كپي مدارك شناسايي شخص متقاضي (شناسنامه، كارت ملي و سوابق تحصيلي)

 سوالات متداول:

آيا يك نفر مي تواند به تنهايي شركت ثبت نمايد؟

در ايران شركتهاي مسئوليت محدود مي بايست حداقل از ۲ نفر، سهامي خاص از ۳ نفر، سهامي عام از ۵ نفر، و شركتهاي تعاوني از ۷ نفر تشكيل شوند.

نكته اول : در شركتهاي تعاوني سهام به صورت مساوي بين سهامداران تقسيم مي گردد.

نكته دوم: شركتهاي مسئوليت محدود مي تواند فقط توسط يك مديرعامل اداره گردد و هيئت مديره نداشته باشد و شركت سهامي خاص مي تواند توسط دو نفر عضو هيئت مديره اداره شود و مي بايست دو نفر بازرس داشته باشد كه با هيئت مديره هم فاميل نباشند.

چه مداركي پس از ثبت شركت به دستم خواهد رسيد؟

در رابطه با شركتهاي با مسئوليت محدود:

تقاضانامه + شركتنامه + ممهور به مهر اداره ثبت
آگهي تأسيس
روزنامه رسمي و درج سايت رسمي روزنامه رسمي
پلمپ دفاتر
مهر

در رابطه با شركتهاي سهامي خاص :

اظهارنامه + اساسنامه
آگهي تأسيس
روزنامه رسمي و درج سايت رسمي روزنامه رسمي
پلمپ دفاتر
مهر

منبع : چرخه حساب مهر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.