مشاوره فروش و بازاريابي يكي از مهم ترين اركان هر شركت است . شما براي بهترين مشاوره فروش در كرج مي توانيد روي همكاران متخصص ما در شركت چرخه حساب مهر كمك بگيريد. در ادامه شما را با بخشي از وظايف مشاور فروش و كمكي كه مي تواند به شما در جهت افزايش فروش و رضايتمندي مشتري داشته باشيد آشنا مي كنيم . با ما همراه باشيد.
مشاوره فروش در كرج
براي ما ، به عنوان يك شركت مشاور بازاريابي و مشاوره فروش، كاملا روشن است كه سازگاري راه حل هاي تحول فروش و تكنولوژي براي هر مشتري قابل پذيرش و خوشايند مي باشد. ارائه پشتيباني و خدمات پس از فروش، پياده سازي براي سيستم هاي نوين فروش، تشويق و نوآوري براي مخاطبان بايد مسير پيش روي براي يك سازمان فروش در جهت افزايش مشتري باشد. خدمات مشاوره توسط شركت مشاوره اي ارائه مي شود.
تمام جنبه هاي عملكرد فروش، ساختار سازماني و عمليات مي تواند در كنار همكاري با مشتريان ما براي اطمينان از موفقيت در كسب و كار است كه اين دستاورد را مشخص مي كند. تمام مشاغل مشاوره ما با برخي از سطح تحليلي پشتيباني مي شود تا منعكس كننده يك رويكرد مهندسي و ذهنيت، كه نتايج قابل اندازه گيري را به ارمغان مي آورد.
مشاوره فروش و بازاريابي نيز از اين قاعده مستثني نيست و هر مشاور بايد با تجزيه و تحليل تمامي جنبه ها و مراحل توليد يك كالا يا خدمات به يك تصميم يا تصميم هاي اساسي در جهت پيشبرد اهداف سازمان برسد
كارشناس فروش كيست و وظايف او چيست؟
كارشناس فروش فردي است كه وظيفه معرفي محصول را به مشتريان بالقوه دارد. كارشناس فروش، در امر تسهيل فروش و افزايش ميزان فروش فعاليت مي كند، اين كار از طريق بازاريابي و فروش حضوري و يا تلفني انجام ميشود.
مشاوره فروش در كرج
مشاوره فروش در كرج وظايفي دارد كه اينجا به مهمترين آنها اشاره مي كنيم:
– شناسايي مشتريان بالقوه
كارشناس فروش بايد مشتريان احتمالي را شناسايي كند، البته اين كار گاهاً توسط شركت و مدير فروش انجام مي شود، اما اگر اين مورد انجام نشده بود، كارشناس بايد بتواند با بررسي ها و سرچ هايي كه مي كند ليستي از مشتريان احتمالي را شناسايي و تهيه كند.
برنامه ريزي و مشاوره فروش در كرج
بدون برنامه ريزي مطمئنا نمي توان به اهداف دست يافت. كارشناس فروش بايد براي دستيابي به اهداف خود، برنامه ريزي كرده و در اين مسير تلاش كند مطابق برنامه، به اهداف خود دست يابد.
– پاسخگويي و مشاوره به مشتريان
كارشناس فروش بخش عمده اي از فعاليت هاي خودش را با مشتريان مي گذراند، لذا بايد بتواند مانند مشاوري حرفه اي به سوال هاي مشتريان پاسخ بدهد.
كارشناس فروش بايد با روش هاي متقاعد سازي نيز به خوبي آشنا باشد تا با استفاده از اين تكنيك ها بتواند محصولات و خدمات را بگونه اي به مشتري ها معرف كند كه مذاكره، منجر به فروش شود.
كارشناس فروش بايد اطلاعات مشتريان را براي پيگيري هاي بعدي ثبت كند.
مشخص كردن هدف فروش و مشاوره فروش در كرج
فروشنده بايد هدف فروش داشته باشد. به اصطلاح تارگت فروش بايد مشخص باشد، اين تارگت بصورت دوره هاي مشخص ماهانه، فصلي و يا حتي ساليانه مشخص مي شود. اين تارگت گاهاً با همكاري مدير فروش تهيه مي شود.
– عقد قرارداد مشاوره فروش در كرج
در برخي از سازمانها كار عقد قرارداد با كارشناس فروش است. كارشناس فروش بايد مطابق قراردادها سازمانش، با مشتري ها قرارداد امضا نمايد.
– ارائه گزارش
كارشناس فروش بايد در بازه هاي زماني مشخص گزارشي از روند كارش را به مديرفروش ارائه دهد. وي بايد مسير دستيابي به هدف را در قالب گزارش ارائه نمايد.
انتخاب مشاوره فروش در كرج بر اساس چه پارامترهايي انجام مي شود؟
بودجه سازمان
رزومه كاري مشاور
تحصيلات مرتبط مشاور فروش
سوابق و تجربه كاري موفق
اعتماد كارفرما به مشاوره فروش در كرج
چه ارتباطي بين فروش و بازاريابي وجود دارد؟
در ايران معمولا تفاوتي بين مشاور فروش و مشاور بازاريابي قائل نيستند و درك مشخصي از حدود بازاريابي، فروش و روابط بين اين دو ندارند. واحد بازاريابي و واحد فروش در رابطه نزديك و مستقيم با يكديگر قرار دارند اما علاوه بر ويژگي هاي مشترك داراي وظايف خاصي نيز هستند. براي تبيين ارتباط بين اين دو واحد مي توان گفت برنامه جامع بازاريابي توسط تيم بازاريابي تدوين و جهت اجرا و پياده سازي در اختيار تيم فروش قرار مي گيرد. همچنين اطلاعات بدست آمده از بازار توسط تيم فروش جهت تحليل به واحد بازاريابي ارسال مي شود. اين چرخه با نظم مشخصي در سازمان اجرا مي شود.
وظايف مشاوره فروش در كرج
مشاور فروش نقش واسط بين شركت و مشتري، ترفيعات فروش محصول و خدمات و ايجاد ارتباط تجاري بلندمدت.
مشاور فروش ميتواند به يك سازمان و يا يك فرد مشاوره فروش دهد.
مشاور فروش ميتواند به استخدام يك شركت درآيد ( در اين حالت حقوق دريافت خواهد نمود ) و يا به صورت موقت با شركت در قالب مشاوره پروژهاي/ مشاوره ساعتي به ارائه خدمات مشاوره فروش بپردازد.
مشاور فروش بايد در خصوص شناخت نيازهاي مشتريان در قلمرو فروش سازمان ، پاسخگو باشد و اطلاعاتي در خصوص محصولاتي كه در حال فروش در آن قلمرو هستند، جمع آوري نمايد، با خدمات پس از فروش سازمان ارتباط مناسب برقرار نمايد تا نقاط ضعف خدمات پس فروش را به درستي درك نمايد.
مشاوره فروش بايد تكنيكهاي فروش را بررسي و نقاط ضعف آن را تعيين نمايد و آنها را با روشهاي صحيح و مناسب با فرهنگ سازمان و سياستهاي فروش سازمان جايگزين نمايد.
مشاور فروش بايد بتواند آموزشهاي مورد نياز تيم فروش را تعيين و تيم فروش را بر اساس نياز و روش، آموزش دهد. يك مشاوره فروش حرفهاي بايد شامل ارائه راهكارهايي براي افزايش ميزان اعتماد مشتريان به سازمان باشد.
يك مشاوره فروش در كرج چند ويژگي اساسي زير را دارد:
محصول و بازار سازمان شما را به خوبي مي شناسد.
مشاور صاحب كسب و كاري موفق است كه فروش خوبي در آن وجود دارد.
پيش از اين مشاور فروش از ترفندهاي پيشنهادي به شما استفاده كرده باشد.
مشاور فروش خوب شخصي است كه بتواند در موقعيت هاي متفاوت خودش را جاي شما بگذارد.
با شرايط بومي منطقه كسب و كار مورد نظر آشنايي داشته باشد.
در حيطه تخصصي بازاريابي حرفه اي عمل كند.
اقتصاد منطقه اي را به خوبي درك و تحليل كند.
آينده نگري و بررسي جريانات و روندهاي بازار را مدنظر داشته باشد.
يك مشاور فروش بايد پر از اطلاعات و دانش به روز باشد.
مهمترين ويژگي يك مشاور فروش خوب اين است كه برنامه اجرايي داشته باشد.
چرا لازم است مشاور فروش محصول و بازار شما را به خوبي بشناسد؟
مشاور فروش بايد از محصولات شما استفاده كرده و از همه ويژگي ها، نقاط قوت و ضعف آنها اطلاعات كافي داشته باشد. مشتريان بهترين مشاوران فروش كسب و كارها هستند. اگر آنها احساس واقعي خود هنگام استفاده از محصول را به سازمان ها منتقل كنند قطعا همه مشكلات برطرف خواهد شد اما از آنجا كه مشتريان تمايلي به صحبت ندارند و به زبان مستقيم با ما گفتگو مي كنند براي تحليل رفتار مشتريان و كشف احساس آنها لازم است از كارشناسان و مشاوران فروش راهنمايي بگيريم.
آيا لازم است مشاور فروش سازمان شما سابقه فروش و تعامل با مشتريان واقعي را داشته باشد؟
يكي از مهم ترين ويژگي هاي يك مشاور فروش حرفه اي آن است كه خودش سابقه فروش داشته باشد و با مشتريان واقعي در تعامل باشد. او بايد بتواند رفتار مشتري و بازار را به خوبي تجزيه و تحليل كند.
مشاوره فروش در كرج بايد مصداق حرف و پيشنهادات خود باشد!
يك مشاور فروش حرفه اي لازم است حداقل چند بار از ترفندهاي پيشنهادي به شما در كسب و كار خود استفاده كرده باشد و نتيجه مناسب حاصل شده باشد. به عنوان مثال اگر در حوزه مشاوره فروش تلفني آموزش مي دهد تا به حال از طريق فروش تلفني براي خود يا كسب و كار ديگري ارزش خلق كرده است يا نه.
براي سنجش يك مشاوره فروش در كرج واقعي چه كنيم؟
در اين خصوص مي توانيد سوالات عمومي از كسب و كارتان مطرح كنيد و پاسخ مشاور فروش تان را تحليل كنيد. قطعا كسي كه تخصص كافي در زمينه كسب و كار شما نداشته باشد با پاسخ هاي سطحي سعي در قانع كردن شما دارد و نمي تواند راهكارهاي عميق و نوين به شما ارائه كند.
سوالاتي در زمينه هاي زير مي تواند عيار مشاور فروش سازمان شما را بسنجد!
استراتژي فروش
مهندسي فروش
عارضه يابي فرآيند فروش
جايگاه رقبا و بازار هدف
برنامه هاي آموزشي مناسب
چگونگي برقراري ارتباط موثر با مشتريان
پيگيري فرآيند فروش
گام هاي فرآيند دريافت خدمات مشاوره فروش در كرج
گام اول: ثبت درخواست و ارائه اطلاعات اوليه كسب و كار توسط مشتري
گام دوم: بررسي درخواست توسط مشاور فروش
گام سوم: تماس مشاور با مشتري و توضيحات بيشتر در خصوص خدمات مشاوره فروش به مشتري
گام چهارم: عقد قرارداد و برگزاري جلسه مشاوره فروش
تدوين برنامه جامع فروش توسط مشاوره فروش در كرج
طرح فروش معمولا توسط مديران، كارشناسان و مشاوران حرفه اي فروش تهيه و تدوين مي شود. بسته به بازار هدف ، نوع كسب و كار و مشتريان، برنامه فروش متفاوت خواهد بود. يكي از وظايف مشاور فروش در يك سازمان مي تواند تهيه، تدوين و اجراي طرح جامع فروش باشد. مديران كسب و كار و مشاوران فروش با كمك طرح فروش مي توانند كل سيستم فروش و بازاريابي سازمان را در جهت افزايش فروش هدايت نمايند. اصولا طرح فروش در راستاي طرح توجيهي كسب و كار نوشته مي شود.
بنابراين پيشنهاد مي شود براي تدوين طرح فروش با مديران و مشاوران بازاريابي و فروش مشورت نمايند. اغلب مديران سازمان ها زماني اقدام به استخدام و همكاري با مشاور فروش مي نمايند كه شركت در وضعيت بحراني قرار دارد تا بتوانند به كمك مشاور فروش حرفه اي خود را از بحران به وجود آمده رهايي دهند.
نكات كليدي وظايف مشاوره فروش :
شناخت و درك مزاياي محصولات و خدمات سازمان
تعيين استراتژي فروش بر اساس توانايي نيرويها فروش و اجراي آن در زمان صحيح و مناسب.
مشاور فروش بايد از انرژي مثبت درون تيم فروش مطمئن شده و از آن براي مقابله با چالشها استفاده شود.
تعريف مشتري بالقوه و بازارهاي هدف جديد و نيز نحوه رسوخ در بازار.
آموزش نيروهاي فروش براي برقراري ارتباط مناسب و موثر با مشتري و نيز پيگيري فرايند فروش.
در نمايشگاه و كمپين تبليغاتي سازمان حضور فيزيكي پيدا نمايد تا بتواند با شبكه ارتباطي سازمان را در بين افراد خاص گسترش دهد.
رصد وضعيت كنوني بازار، مشخص نمودن رقبا و نوآوري نوظهور در حوزه محصولات و خدمات كنوني سازمان.
با وجود اينترنت و افزايش روز افزون دانش مشتريان از فروش :
آيا سيستم فروش سازمانتان براي مواجهشدن با اينچنين مشتريان باهوش و خردمندي آمده است ؟
آيا مديريت فروش سازمانتان، با تغييرات شرايط بازار داخلي، خود را تطبيق داده است؟
آيا نبايد از فروش سنتي و فروش كلاسيك به نسل بعدي سيستم فروش يعني “فروش حرفهاي” برويم؟
اكنون زمان آن است كه اسلوب و روشهاي نوين فروش جهاني را در ايران بوميسازي نماييم.
به عبارتي : جهاني بينديشيم و محلي پيادهسازي نماييم. در مورد سيستم مديريت فروش سنتي، اول بودجه مشتري و سپس خود مشتري مهم است.
اما عناوين اصلي و مورد توجه سيستم مديريت فروش حرفه اي :
ايجاد ارزش براي مشتري
ارائه مشاوره مناسب به مشتري
وفادار نمودن مشتري
روش مديريت فروش در قرن بيست و يكم :
ايجاد روابط بلندمدت با مشتريان.
ايجاد ساختار سازماني فروش كه چالاكتر و سازگارتر هستند.
به دست آوردن مالكيت بيشتر كار و تعهد از فروشندگان با از بين بردن موانع عملكردي درون سازمان.
حركت شيوه مديريت فروش از فرماندهي به مربيگري.
اعمالنفوذ فنآوريهاي موجود براي موفقيت در فروش.
يكپارچهسازي بهتر ارزيابي عملكرد فروشنده به طيف گستردهاي از فعاليتها و نتايج .
استفاده از نظرات مشاوره فروش براي تقويت جايگاه تصميم گيري.
مديريت فروش معاصر نيازمند است به :
نوآوري : تمايل به تفكر خارج از نرمها و عادات “Think Outside The Box”.
تكنولوژي : طيف گستردهاي از ابزار در دسترس فروشندگان.
رهبري : انگيزش و فرهنگ سازي در تيم فروش.
متناسب با اطلاعات بدست آمده در تحقيقاتش گزارشهاي مفصل و كاملي را براي ايجاد راهبردهاي بازاريابي تهيه كرده و سپس بر همين اساس استراتژيهاي بازاريابي را تدوين ميكند.
مشاور بازاريابي متناسب با اهداف فروش مورد نظر در كسب و كار، روشهاي خاص بازاريابي و هزينههاي آن را تعيين كرده و به كسب و كارها كمك ميكند تا بر اساس ميزان بودجه خود روشهاي معرفي و فرصتهاي تبليغاتي موثري را انتخاب كنند.
مشاور بازاريابي به كسب و كارها كمك ميكند تا با ارائه محصولات و خدمات جديد سهم محصول يا خدمات خود را در بازارهاي جديد افزايش دهند.
فروش و بازخوردهاي كسب و كار را رديابي كرده و در صورت نياز استراتژيهاي بازاريابي را تنظيم ميكند. همچنين به مديران شركت كمك ميكند تا برند خود را به صورت متمركز براي هر محصول يا خدمات به بازار معرفي كنند.
چرا شركت ها به مشاور فروش نياز دارند؟
هدف از سمت مشاور فروش در كسب و كارها، پاسخ به سوالات اوليه اي است كه مشتريان نسبت به محصول يا خدمات دارند. بنابراين مشاور فروش را مي توان يك واسط معتبر بين مصرف كننده و توليد كننده دانست كه وظيفه عرضه محصولات و خدمات كسب و كارها را به مشترياني بر عهده دارد كه خواسته و نيازمنديهاي مشابهاي دارند.
پيشنهاد ميكنيم براي شفاف سازي وظايف و مسئوليت ها و تعيين تعهدات خود با يك مشاور حتما قرارداد مشاوره بازاريابي يا فروش بنويسيد.
لطفا راهنماي ثبت نام كد اقتصادي مراجعه كنيد.
فرق يك مشاور فروش با فروشنده ساده در چيست؟
براي ارائه محصولات به مشتريها به تمامي رويكردها و خط و مشيهاي شركت (كسب و كار) پايبند است و سعي ميكند تا اطلاعاتي كامل و جامع در مورد خدمات و محصولات در اختيار مشتريان بگذارد.
وظيفه مشاور فروش فقط فروختن و عرضه خدمات و محصولات نيست. بلكه سعي ميكند تا بازخوردهاي مشتريان را جمع آوري كرده و از ميزان رضايتمندي آنها مطلع شود. در اين راستا ممكن است پيشنهاداتي وجود داشته باشند كه منجر به خلق يا توليد يك محصول يا سرويس جديد شوند.
مشاور فروش با همكاران خرده فروشي در زمينه كسب و كار ملاقات كرده و از روند فروش محصولات اطلاع كسب ميكند.
بازارهاي هدف جديدي براي ارائه محصولات پيدا كرده، همينطور شيوههاي نويني براي بازاريابي و ارائه محصول به مشتريان تازه كشف ميكند.
يك مشاور مجرب در زمينه فروش از اينترنت استفاده ميكند تا محصولات را به سمت بازارهاي هدف معيني سوق دهد.
براي تدوين استراتژيهاي فروش جديد با بخش بازاريابي كسب و كار همكاري ميكند.
مشاور فروش ميتواند تكنيكهاي عرضه و فروش را به ساير فروشندگان در حيطه كسب و كار آموزش دهد. همچنين بازارهاي هدف و مزاياي ساير شركتها در زمينه فروش را بررسي ميكند.
در مورد مشاور بازاريابي و فروش نياز به راهنمايي داريد؟
همانطور كه نگاه حرفه اي گرانه اي براي رشد كسب و كار خود به واسطه به خدمت گيري يك نيروي مشاور بازاريابي و فروش داريد، بهتر است تمام تعهدات و وظايف را در قالب يك قرارداد مشاوره مطمئن به امضا برسانيد. كارشناسان حقوقي ما آماده پاسخگويي به تمام سوالات شما در خصوص اين قرارداد هستند.
منبع : چرخه حساب مهر
- یکشنبه ۱۹ تیر ۰۱ ۰۱:۱۶
- ۲۵ بازديد
- ۰ نظر